نوشته شده توسط : احسانی
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس:
تمرکز بر تعدادی از رشته‌های مشاغل خانگی صحیح نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: تمرکز بر تعدادی از رشته‌های مشاغل خانگی صحیح نیست.

خبرگزاری فارس: تمرکز بر تعدادی از رشته‌های مشاغل خانگی صحیح نیست

 

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آن‌ها می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی اشاره کرد.

 

آیا تصویب قانون حمایت از مشاغل خانگی در سال 1389 و اجرای این طرح از سال گذشته در سطح کشور توانسته است در کاهش آمار بیکاری تاثیرگذار باشد، در این زمینه گفت‌وگویی با رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس انجام داده است.

فارس: آیا مشاغل خانگی شغل محسوب می‌شود؟

سروری: مشاغل خانگی با عضویت اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار مجاز بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار انجام می‌شود.

این نوع فعالیت‌ها که منجر به تولید کالا و خدمات و همچنین کسب درآمد می‌شود در واقع شغل به حساب می‌آید چرا که علاوه بر تولید کالا سبب کسب درآمد و کمک به اقتصاد خانواده نیز می‌شود.

فارس: مشاغل خانگی در کشور ایران از چه زمانی شکل گرفته است؟

سروری: مشاغل خانگی در ایران از قدمت زیادی برخوردار است و در گذشته نیز بسیاری از نیازهای خانواده به ویژه جوامع روستایی از طریق مشاغل خانگی نظیر تولید فرش، گلیم و پرورش دام و طیور انجام می‌شد.

مشاغل خانگی به صورت نوین از 10 سال گذشته در کشور مطرح شد که بخشی از تولیدات کشور نیز از این طریق به بازار عرضه می‌شود و امروزه نیز بیش از 60 درصد تولیدات دنیا متعلق به مشاغل خانگی است.

فارس: مشاغل خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

سروری: مشاغل خانگی مزایای زیادی دارد که علاوه بر حذف هزینه‌های خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب می‌توان به انعطاف‌پذیری این نوع مشاغل اشاره کرد به طوری که فرد با صرف هزینه بسیار اندکی می‌تواند در راستای تغییر و بهبود کار گام بردارد.

فرهنگ کار در خانواده نیز از دیگر مزایای مشاغل خانگی است و عین حالی که فرزندان از حضور مادر در خانواده احساس امنیت می‌کنند از نزدیک با اهمیت کسب و کار آشنا می‌شوند.

فارس: حمایت از مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال برای زنان تا چه اندازه موثر است؟

سروری: در ایران مشارکت اقتصادی زنان که نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، کمتر از 13 درصد است و این رقم حکایت از آن دارد که زنان نقش عمده‌ای در بازار کار کشور ندارند.

ضرورت توسعه کسب و کارهای خانگی از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای جمعیت وسیعی از زنان است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند ولی به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی‌توانند جذب بازار شوند.

بیش از 90 درصد متقاضیان مشاغل خانگی زنان هستند و با حمایت از این نوع مشاغل برای زنان اشتغالی مناسب با کمترین هزینه در محیط خانواده ایجاد می‌شود و باید با حمایت از مشاغل خانگی هر خانه را به یک کارخانه تبدیل کرد.

فارس: آیا مسئولان در زمینه ساماندهی مشاغل خانگی موفق عمل کرده‌اند؟

سروری: مشاغل خانگی طرحی نوپا و جدید است که قطعاً نیاز به حمایت و پرورش دارد و ممکن است در سال‌های نخست اجرا با نواقصی نیز همراه باشد.

ساماندهی افراد در قالب شرکت‌های تعاونی پشتیبان مشاغل خانگی، نظارت جدی بر ورود کالاهای بی‌کیفیت از برخی کشورها و تاکید بر استفاده از کالاهای تولید داخل می‌تواند نقش موثری در توسعه مشاغل خانگی داشته باشد.

فارس: مهم‌ترین نقص طرح ساماندهی مشاغل خانگی چیست؟

سروری: ممکن است بخشی از تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان در ارتباط با ایجاد شغل هزینه نشود و به سبب عدم نظارت کافی، تسهیلات از مسیر اصلی خود منحرف و در زمینه‌های دیگری هزینه شود که این خود یکی از نواقص اجرای طرح مشاغل خانگی است.

اگر نظام بانکی تسهیلات خرید خودرو، زمین، منزل و دیگر تسهیلات مورد نیاز را به مردم پرداخت کند دیگر مردم مجبور نیستند تا برای خرید منزل و خودرو به تسهیلات اشتغال روی بیاورند و تسهیلات اشتغال در مسیر درست خود یعنی ایجاد شغل هزینه می‌شود.

از دیگر نواقص طرح ساماندهی مشاغل خانگی، تجمیع تمرکز بر روی یک یا چند رشته خاص است در حالی که بیش از 304 رشته مشاغل خانگی شناسایی و معرفی شده ولی تاکنون متقاضیان در تعداد محدودی از این رشته‌ها درخواست تسهیلات داشته‌اند.

در سال جاری با اعلام میزان تسهیلات اختصاص یافته به مشاغل خانگی به همه رشته‌هایی که قابلیت اجرا در سطح استان را داشته باشند توجه می‌شود.

فارس: در سال گذشته میزان تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان فردوس چه میزان بوده است؟

سروری: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات به مشاغل خانگی شهرستان فردوس اختصاص یافت که تاکنون 90 درصد آن جذب شده است.

از سال گذشته تاکنون همچنین 800 مجوز برای ایجاد مشاغل خانگی در سطح شهرستان فردوس صادر شده است.



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
نماینده ولی فقیه در اردبیل:
حوزه‌های علمیه برای تربیت علمای مجتهد تلاش کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: حوزه‌های علمیه برای تربیت علما و روحانیان مجتهد تلاش کنند.

خبرگزاری فارس: حوزه‌های علمیه برای تربیت علمای مجتهد تلاش کنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام والمسلین سیدحسن عاملی ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله قره‌باغی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ارومیه اظهار داشت: بدون شک مرحوم آیت‌الله قره‌باغی یکی از عالمان مجتهد دین اسلام بود که تلاش‌های فقیهانه و عالمانه‌ای در راستای اعتلای معارف اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از دیرباز خاستگاه علمای بزرگ و تاثیرگذار بوده است افزود: آن عالم فقید به سبب سطح بالای علمی و دینی از افتخارات محسوب می‌شدند از این رو باید وجود چنین عالمانی را قدر دانست و راه آنها را ادامه داد.

عاملی با بیان اینکه این علما هستند که با هوش و درایت خود، جامعه را به سمت تعالی سوق می‌دهند گفت: در این زمینه آذربایجان غربی دارای گوهرهای بسیاری بوده و هست.

این مسئول درایت، هوشمندی و فقاهت این عالم وارسته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از دست دادن چنین عالمانی ضایعه‌ای بزرگ است از این رو حوزه‌های علمیه باید در راستای تربیت روحانیان برای جایگزینی این علمای بزرگوار تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در اردبیل در ادامه این مراسم پیام تسلیت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دیگر اعضای هیئت رئیسه این مجلس را برای مردم، مسئولان استان و خانواده آیت‌الله قره‌باغی ابلاغ کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
حملە بی سابقە رئیس جمهور عراق بە رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور عراق و رئیس کنونی اجلاس اتحادیە عرب در اظهاراتی بی سابقە، بە شدت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: حملە بی سابقە رئیس جمهور عراق بە رژیم صهیونیستی

 

بە گزارش خبرنگار خبرگزاری  فارس در بغداد، "جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق و رئیس کنونی اجلاس اتحادیە عرب در اظهاراتی بی‌سابقە، بە شدت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و خواستار تشکیل دولت فلسطین شد.

وی اظهار داشت: سلام و احترام بە ملت بزرگ فلسطین کە چندین سال است زیر فشارها و حملات مداوم رژیم صهیونیستی مقامت کردەاند، اتحادیە عرب خواستار توقف کامل اعمال خصمانه اسرائیل علیە ملت فلسطین است و این خشونت ها را بە شدت محکوم می کند.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل دولت مستقل فلسطین حمایت کرد و گفت: عراق خواستار تشکیل دولت فلسطین با مرکزیت قدس شریف است، ما خواستار پایان خشونت ها در این کشور ها هستیم.

طالبانی همچنین اشغالگری اسرائیل و غضب زمین های فلسطینی ها را محکوم و خاطرنشان کرد: زمینە تشکیل دولت فلسطین، بازگرداندن همە زمین های غضب شدە فلسطینی ها است، اسرائیل هر چە سریعتر باید این مناطق را تحویل دهد.

متن کامل سخنرانی طالبانی متعاقبا منتشر خواهد شد.

نشست اتحادیە عرب کە هم اکنون در بغداد و در  کاخ "فاو" در حال برگزاری است و دبیر کل سازمان ملل در حال سخنرانی است.



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
در سال 1391 انجام می‌شود
اجرای مبارزه بیولوژیک با آفات در سطح 12 هزار هکتار از مزارع لرستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی در سطح 12 هزار و 100 هکتار از مزارع این استان طی امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای مبارزه بیولوژیک با آفات در سطح 12 هزار هکتار از مزارع لرستان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، اسحاق طاهری مقدم روز پنجشنبه در تشریح برنامه‌ریزی صورت گرفته برای کنترل آفات نباتی در مزارع این استان اظهار داشت: مبارزه با آفات نباتی با رهاسازی زنبورهای براکن و تریکوگراما که دشمنان طبیعی آفات می‌باشند در مزارع انجام می‌شود.

وی تولید محصول سالم و ارگانیک، کاهش مصرف سموم، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حمایت از عوامل کنترل کننده طبیعی آفات نباتی را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: اجرای این طرح از سال 1381 در سطح 20 هکتار از مزارع لرستان آغاز شده که با استقبال کشاورزان سالانه افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه افزود: در سال 1389 طرح مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی در سطح 9 هزار هکتار مزارع نخود دیم، ذرت دانه‌ای و گوجه فرنگی اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین‌بار در سطح 100 هکتار از باغات انار منطقه تنگ سیاب شهرستان کوهدشت نیز مبارزه بیولوژیک با بیماری‌های درختان انار با رهاسازی زنبور تریکوگراما اجرا شد.

طاهری‌مقدم از مشارکت بخش خصوصی در تولید و رها سازی زنبورهای پارازیته در اجرای طرح مبارزه بیولوژیک خبر داد و گفت: در زمینه اجرای این طرح سازمان جهاد کشاورزی 65 درصد هزینه را تقبل کرده و 35 درصد دیگر نیز توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

هزینه رها سازی زنبور پارازیته در سطح هر هکتار 170 هزار ریال است.

 



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
برگزاری مراسم ترحیم آیت‌الله قره‌باغی در مصلای ارومیه

خبرگزاری فارس: مراسم ترحیم آیت‌الله قره‌باغی فردا در مصلای ارومیه برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم ترحیم آیت‌الله قره‌باغی در مصلای ارومیه

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نیساری ظهر امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله قره‌باغی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ارومیه اظهار داشت: پیکر مرحوم آیت‌الله سید علی‌اکبر قره‌باغی پس از تشییع در ارومیه به شهرستان قم انتقال می‌یابد و براساس وصیت خود در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به خاک سپرده می‌شود.

وی افزود: پیکر آن مرحوم با آخرین پرواز امروز 10 فروردین ارومیه به قم منتقل می‌شود و مراسم تدفین پیکر ایشان فردا راس ساعت 9 و 30 دقیقه صبح در حرم حضرت معصومه (س) انجام می‌شود.

نیساری ادامه داد: مراسم ترحیم نماینده فقید مردم آذربابجان غربی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز پنجشنبه 10 فروردین از ساعت 16 تا 18 در مصلای امام خمینی ارومیه با حضور مردم خداجو و متدین و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، نماز میت این عالم به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین صاحب‌الزمانی در میدان انقلاب ارومیه اقامه شد و پس از پیکر آن عالم فقید بر دوش مردم استان از میدان انقلاب تا میدان امام حسین (ع) ارومیه تشییع شد.

انتهای پیام/ک20

 



:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان شمالی:
رسانه‌ها برای فرهنگ سازی تولیدات ایرانی آمادگی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان شمالی گفت: رسانه‌ها برای فرهنگ سازی تولیدات ایرانی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که توسط رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده، آمادگی دارند.

خبرگزاری فارس: رسانه‌ها برای فرهنگ سازی تولیدات ایرانی آمادگی دارند

 

سهراب ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به تأثیرگذاری رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: رسانه‌های استان این آمادگی را داشته تا با انتشار گزارش‌ها، مقالات و اخبار ضرورت استفاده از کالاهای داخلی را برای عموم مردم تبیین کنند.

وی در عین حال تحقق تولید ملی را منوط به ارتقای سطح تولیدات واحدهای تولیدی صنعتی برشمرد و گفت:‌ باید اجناس تولیدی داخل با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار شود.

ابراهیمی تصریح کرد:‌کیفیت تولیدات داخلی بایستی به نقطه‌ای برسد که این کالاها علاوه بر تأمین نیاز داخل، به خارج از کشور نیز صادر شود.

وی اظهار داشت: با تحقق این برنامه علاوه بر اقبال بیشتر مردم برای استفاده از تولیدات داخل سبب افزایش ظرفیت واحدها و همچنین اشتغال‌زایی در کشور که اکنون به عنوان یک دغدغه مطرح بوده، خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان شمالی همچنین خواستار کاربردی شدن نام‌گذاری امسال با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شد و گفت: این نام‌گذاری باید کاربردی و عملیاتی شده و تنها به بنرها و اطلاعیه‌ها محدود و بسنده نشود و همه دست‌اندرکاران این بخش باید سخنان رهبر انقلاب را عملی و نصب‌العین خود قرار دهند.

خراسان شمالی دارای 5 نمایندگی روزنامه‌های کثیرالانتشار، 5 نشریه محلی و 8 نمایندگی خبرگزاری است.

بیش از 200 نفر دست‌اندرکار مطبوعات و رسانه در خراسان شمالی در خانه مطبوعات عضویت دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در مازندران:
مردم در روز طبیعت از وسایل یک بار مصرف استفاده نکنند

خبرگزاری فارس: نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در مازندران گفت: توصیه می‌کنیم مردم در طبیعت از وسایل یکبار مصرف به ندرت استفاده کنند.

خبرگزاری فارس: مردم در روز طبیعت از وسایل یک بار مصرف استفاده نکنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی فلاح بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت:‌ وجود زباله، امروز یکی از تهدیدات جدی برای سلامتی مازندرانی‌ها است.

وی با بیان اینکه زباله‌هایی که تولید می‌کنیم را با کمی تدبیر می‌توان به فرصت و ضرر را به سود و منفعت تبدیل کرد، ادامه داد: بر اساس آمار به طور متوسط هر نفر روزانه 900 گرم زباله در استان تولید می‌کند.

فلاح با اشاره به حضور و اقامت روزانه حدود یک میلیون مسافر در استان، بیان داشت: اگر برای این مقدار زباله اضافی که در  ایام تعطیلات تولیدشده، فکر و تدبیر اساسی نداشته باشیم فاجعه زیست محیطی را در آب و هوا، طبیعت و محیط به بار  می‌آورد.

وی با اشاره به روز سیزده فروردین ادامه داد: توصیه می‌کنیم مردم در طبیعت از وسایل یک‌بار مصرف به ندرت استفاده کنند.

فلاح با تاکید بر تفکیک زباله، دفن زباله‌های‌ تر، جمع‌آوری زباله‌هایی مانند پلاستیک و شیشه، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسافران و گردشگران همه موارد زیست محیطی را رعایت کنند.

نماینده سازمان های مردم نهاد  مازندران به حساسیت و شکنندگی آب، خاک و هوای استان اشاره کرد و خطاب به مردم و مسافران گفت: دود آلودگی‌های زیست محیطی در مازندران به چشم همه ما می‌رود.

 



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فرماندار گچساران:
فرامین رهبری پایه استقلال اقتصادی ایران است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: فرامین مقام معظم رهبری در آغاز سال 91 پایه استقلال اقتصادی ایران در برابر تحریم‌ها و تهدیدات دشمن است.

خبرگزاری فارس: فرامین رهبری پایه استقلال اقتصادی ایران است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید اکبر علیزاده ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی گچساران اظهار کرد: زندگی و ادامه حیات بشری نیازمند افکار و ایده‌های جدید بوده که یکی از این ایده‌ها رهنمودهای مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 91 با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

* ضرورت توجه ویژه به کارکردهای مهم و التیام‌بخش پرستاران

فرماندار گچساران این نامگذاری را سیر و خط فکری جدید در سال 91 عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در سطح دنیا و نیاز ایران اسلامی به استقلال اقتصادی، این رهنمود پایه‌ای برای استقلال کامل اقتصادی و بی‌اثر کردن تهدیدهای اقتصادی دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

علیزاده با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پرستاران یکی از اقشار مهم جامعه و خدمتگزاران خاص در راه مواردی خاص هستند.

وی ادامه داد: پرستاری روحی و جسمی یکی از مهم‌ترین کارهای پرستاران بوده که در راستای احترام به ارزش‌های انسانی در موارد بیماری، درد و نزدیکی انسان به مرگ توسط پرستاران صورت می‌پذیرد.

علیزاده بخش زبانی و التیام روحی، تسکین درد و ایجاد امید در بیماران را از مهم‌‌ترین بخش‌های پرستاری دانست و تصریح کرد: حضرت زینب(س) مهم‌ترین و خاص‌ترین فرد مورد نظر برای پرستاران بود تا پرستاران از مدیریت ایشان در بحران، صبر و بردباری در معاصی الگو برداری کنند.

علیزاده با تبریک به مناسبت 12 فروردین سالروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز داشت: مردم با بصیرت ایران در 12 فروردین با شرکت در همه‌پرسی، نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نظام حکومتی خود در ایران انتخاب کردند.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی نظامی بر پایه مردم‌سالاری بوده که محتوا و جوهره آن را اسلام تشکیل داده است.

* جمهوری اسلامی ایران حکومتی کامل و الهی است

بالاترین مقام اجرایی گچساران تأکید کرد: مردم انقلابی و آگاه ایران به خاطر اعتقاد به دین اسلام، جمهوریت و اسلامیت را پذیرفتند.

علیزاده افزود: اعتقاد به دنیا برای اداره زندگی و اعتقاد به آخرت برای حیات جاویدان در لفظ جمهوری اسلامی گنجانده شده است.

فرماندار گچساران با اشاره به نص صریح قرآن در مورد حکومت اسلامی عنوان داشت: با توجه به نص صریح قرآن در مورد نظام اسلامی، این نظام، نظام حاکم آینده بشریت است.

علیزاده با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت بیان داشت: این روز از روزهای مهم و مورد توجه عموم بوده که مردم با طبیعت انس گرفته و برای دوری از مسائل و مشکلات زندگی به دامان طبیعت می‌روند.

وی ادامه داد: فلسفه اصلی 13 فروردین خروج از چارچوب زندگی روزمره، تکراری خارج از دخالت‌های بشری و استفاده از نعمت‌های خدادادی طبیعی دنیای طبیعت است.

علیزاده از مسئولان ادارات و نهادها خواست تا زمینه لازم را برای خدمت‌رسانی به مردم در این روز فراهم آورند.

وی گفت: مناطق گردشگری، اماکن مذهبی و تفریحی گچساران باید بیش از سایر مناطق مورد توجه قرار گیرد و آبرسانی مستمر به این مناطق به ویژه در روز 13 فروردین لازم و ضروری است.

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
شهردار تبریز:
12 فروردین روز تحقق وحدت ملی و بلوغ سیاسی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: 12 فروردین روز تحقق وحدت ملی و بلوغ سیاسی ملت ایران است.

خبرگزاری فارس: 12 فروردین روز تحقق وحدت ملی و بلوغ سیاسی ملت ایران است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در جمع مدیران شهرداری اظهار کرد: در روز 12 فروردین سال 58، امام(ره) نظام را به رأی مردم گذاشت و بیش از 98درصد مردم هم به آن رأی مثبت دادند و این امر بیانگر اهمیت نظر و رأی مردم برای امام(ره) بود، و نخستین حرکت ایشان بعد از پیروزی انقلاب برای اینکه مردم را در حرکت جامعه قرار دهد برگزاری رفراندوم بود.

وی تصریح کرد: یوم الله 12 فروردین سالروز استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز تجلی مشارکت واقعی مردم در تعیین سرنوشت خود و از رخدادهای عظیم و استثنایی تاریخ معاصر در همه پرسی مردمی در رد یا قبول نوع و شکل حکومت خود در جهان بود که امروز سی و سومین سالگی آن را جشن گرفته و به سوی افق سند چشم انداز بیست ساله شتابان در حرکت هستیم.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی، موجبات ماندگاری آن را فراهم آورده است، تاکید کرد: حمایت همه جانبه ملت از نظام جمهوری اسلامی بیانگر بالندگی و رشد این نظام و رضایت‌مندی عمومی از عملکرد آن به شمار می‌رود.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران همواره بر سر موازین و آرمان‌های خود ایستاده است، خاطرنشان کرد: در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی، ملت ما هرگز از شعار حقیقی آن روز عدول نکرده و حتی سعی کرده در برهه‌های مختلف تاریخی با خنثی کردن توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان، اقتدار نظام را به ظهور برساند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ملت ایران همواره در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه انتخابات حضوری پرشور داشتند و در این دوره از انتخابات هم نشان دادند که همچنان برای این انقلاب سرمایه گذاری می‌کنند و با عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری، مشارکت بالایی در انتخابات داشتند و عمق اعتقاد خود را به شهدا ،مقام معظم رهبری و نظام اسلامی  شان دادند.

شهردار تبریز تاکید کرد: حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رای نشانگر وفاداری آنها به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

نوین از همه شهروندان خواست در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با حضور پرشور خود نمایندگان اصلح و شایسته را انتخاب کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
مالیات یک ایتالیایی را به آتش کشید

خبرگزاری فارس: یک ایتالیایی به دلیل مالیات سنگین که بر دوش وی سنگینی می کرد، خود را به آتش کشید.

خبرگزاری فارس: مالیات یک ایتالیایی را به آتش کشید

 

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک ایتالیایی به دلیل مالیات سنگین که بر دوش وی سنگینی می کرد، خود را به آتش کشید.

این فرد ایتالیایی اهل بولونیا که در بخش مسکن فعالیت می کرد، نزدیک به ۱۵۸ هزار دلار مالیات پرداخت نشده داشت که قرار بود هفته آینده دادگاهی در این باره برگزار شود.

یک افسر پلیس راهنمایی و رانندگی وی را در هنگام سوختن نجات می دهد و به بیمارستان انتقال می دهد.

این اولین فرد ایتالیایی است که به دلیل مالیات خود را به آتش می کشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد